Kettlebells Foundation på Vanadis mm...

Ja i lördags körde vi KB Foundations tillsammans med Olof, vår alldeles egna Spartan Kettlebells Guru.
Vi hade 11-12 deltagare och var ganska lagom många för Vanadislokalen.
Började med att svinga till tusen halva tiden fram till lunch typ, gick igenom basic lyft och longcycle mm samt en massa latjo kroppsviktsövningar och intuflow. Efter lunch blev det snatch och en del övningar med ökande vikter.
Provade själv på o svinga två 32:or... 3/3/3/3 sen fick jag inte mer för det var fler i lokalen...62 kg mao!
Fixade även Pushpress med dubbla 32:or enligt schema 3/2/1 ganska macho!

Olof ska ha cred som fan som hjälper småföretagare som Dick och mig med såna här dagar! Kettlebell kungen det är han det!

Igår mådde en annan prima och kändde att kroppen frått jobba 7 timamr i lördags...passade på att vaxa båten med den smärtan, det var även det smärtfullt!

Träffade en cool puma vid namn Tina på eventet, 40snåret(vågar inte säga 40+ för jag vet inte), tvåbarnsmor och en förebild för alla som tror att de inte kan träna. Bestämde sig för ett halvt år sen att börja med friidrott, fixade det, håller på med tynglyftning i STK och fick mig att bli stört sugen på att prova på det.

Så jag drar nog dit på onsdag om inget annat kommer i vägen, är ju trots allt gräsänkling ons-söndag. Jossan drar till Gotland med sina päron så det blir till att sysselsätta sig. Är som bekant rätt så dålig på o göra inget själv!

Tränade idag endast med 12:an.. Körde tidsprotokoll och lite "fristil"
Värmde upp med intuflow, kicks ass!
Sen:
2handssving hardstyle 50 st
2handssving rysstil 50 st
2 minuter per arm jerks 20 reps per minut i 3 rundor
20st enarsroddar per arm
20 BUCleans per arm
Handsrotering(bromsa farten med underarmskraft) 1,5 minuter per arm
Och lite magövningar.
Fick räcka för dagen. Lättare pass är sköna de med!

Nu ska jag käka ägg! Ciao!

Edit: Råkade köra chins på vinden:
3/3/3/3/3/3/3/3/3/3/3/3...ganska bra för mig kan vi säga, har ju en del att lyfta...

Kommentarer
Postat av: Coola puman

Trevligt att bli nämnd här i din blogg =) Vore skoj om du dök upp på STK, då kanske jag får tillfälle att visa dig något jag kan - tyngdlyftning! Vid vilken tid hade du tänkt dyka upp på onsdag?



/TT= Tant Tina

2009-05-18 @ 20:22:33
Postat av: Anonym

Ja du slutar jobbet vid halv fem och kan väl va i Hallobergen vid strax i sex snåret...Funkar det?

2009-05-18 @ 20:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback