Styrkepass fredag

Som om inte arbetsveckan räcker till så kördes det lite styrka för 5 minuter sen!
Upp på vinden:

Chins: 5/5/5/5/5/5/5/5/5/5
Pullups: 5/5/5/5
Variant:5/5

Om nu chins är där handflatorna är vända från kroppen...vet ej!

Sen testade jag att maxa armhävningar i ett kör och kom upp i staggering 47 stycken! Hey 3 veckor innan jul var det 25! Nästan dubbelt så många mao!!!

Sen ner till lägenheten och köra jerks:
24+20 kg: 10st vila 20 sek 10st...först med 24 i höger, sen med 24 i vänster

80*kroppsvikten: 7600 kg
47 armhävningar: vikt okänd
20*24:480kg
20*20:400kg

Men jaghar svårt att räkna pullups/chins i kilo, det är så mkt mer än så, det är en fullfunktionell träning! Den i kombination med amrhävningar och jerks tränar ju även mage, rygg och ben som fan! Fullbody workout på 36 minuter(inklusive bloggande)

Och imorgon blir det med lite tur träning med Love hos karateklubben!

Avslutar med en liten film från träningen, kom på på slutet att jag kunde ju filma ;)


Work har folks!

//Danne

Kommentarer
Postat av: Danne

Ser att jag inte riktigt kom upp på sista där...

Postat av: Liljeros

Enligt internationell praxis så tror jag att chin-up är med handflatorna mot dig (supinerat grepp) och pull-up med handflatorna från dig (pronerat grepp). I Europa verkar man dock har vänt på begreppet så att det är tvärtom.



Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

2009-01-18 @ 00:47:33
URL: http://liljeros.blogspot.com/
Postat av: Danne

Jag tycker nog som du, att chins är med handflatorna in mot kroppen och pullups tvärtom, skrev dock tvärtom då alla jag frågat verkar vara knäppa och tycker enligt den andra teorin!

2009-01-18 @ 10:41:39
URL: http://thrasher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback