Pure bodyweight pass!

Gjorde en egen liten chinspinne som jag på ett otroligt fyndigt sätt fäste på takbjälkarna på vinden!
Och så var jag ju då tvungen o känna lite på grejjerna! Till saken hör att jag är fullständigt värdelös på chinups och pullups.
Jag väger 95 kilo och hey, det är inte så lätt!

Men jag körde tappers på:
Chins: 5/5
Pullups: 5/5
Combo(dvs en hand i chin postition o en i pulluppposition i smalt grepp, ett steg till one arm chins) 5/5
Chins: 5/5
Pullups: 5/5
Combo: 5/5

Ner till lägenheten o mina armhävningshandtag
Hip-pushup: 10
Bred pushup: 10
Hindu pushup: 10
Vanliga utan handtag: 20

Check. Ska nog börja köra en del bodyweight-träning i kombination till KB bara för att jag tror det är sjukt vettigt att utnyttja det man har, det känns liksom naturligt. Sen tror jag iofs att det är bättre att värma upp innan, någt som jag missade lite idag då jag bara rycktes med!

Någon med några synpunkter insikter om kroppsviktsträning får gärna höra av sig!

Måste ju säga att hindus är bland det jobbigaste jag gjort!

//Danne

Kommentarer
Postat av: Liljeros

Följ gärna Steve Maxwells blogg om du nu inte redan gör det, han är en hejare på kroppsviktsträning.



http://maxwellsc.blogspot.com/



2009-01-14 @ 21:19:45
URL: http://liljeros.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback