Nytt år! Gott kanske det blir! Med största sannolikhet!

Och gott har jag ätit i jul. Till den milda grad att jag åkte på nån magsjuka i mellandagarna. Så det blev en naturlig paus i träningen och i veckan som varit har jag tagit det lugnt i en liten stuga på Gotland så där har det inte blivit så mkt gjort heller.

Ska hoppa på armhävningspassvecka 3 igen nästa vecka.

Idag körde jag ett redigt KB pass för första gången på länge! Inte det tyngsta men jag kämpar som fan med 24 kg kulan, den är tung som ett aber!
Värmde upp med 12 kg KB, körde en variant av lucky 13, 200 svingsrutinen:
40 sving h/v
20 sving h/v
20 sving h/v
20 sving h/v
200 svingar check!
sen 25 jerks per arm med 12 kg varpå jag gick vidare till 24 kg

yawpress 10/10 24kg
clean 10/10 24kg
press 10/10 20 kg
Dubbeljerks 24+20 kg 5 stycken
Snatch 5/5 24kg
Jerk 5/5
Fan bara 90 reps ser jag nu! Räknar alltid fel när jag tr'änar. Jaja Det var tungt!

Jag har tappat skitmycket styrka i axlarna känns det som sen jag pausade lite i december. Eller så är det faktiskt så att 24 kg kulan är så jävla mkt jobbigare än 20 kg kulan! Tror det! Den känns liksom hårdare på något sättl

Fick en intressant fråga av Alexander om jag gillade Competitionkulan som vi fick på kursen. Och jag stendiggar den, främst för att all teknik vi lärde oss är enklast med den! Det är en bra size. Och eftersom det är ett ihligt klot så kan man har alla tyngder i samma storlek, dvs att man inte torskar teknik vid tyngdbyten som man faktiskt gör med "vanliga" kulor!

Så svaret är: Om jag kunde byta alla mina kulor mot Competitionbells så lätt! Utan tvekan!

Kanske blir ett pass imorrn med samt en liten dejt med Dick!
Peace//Danne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback