Snatchträning plus jerks utan uppvärmning, gotta learn!

Körde racksnatches(från clean till snatch, ner i rack, clean till snatch osv) med 24 kg KB enligt följande:

4/4/4/4 kula ner
4/4/4/4 kula ner
4/4/4/4 kula ner
4/4/4/4 kula ner
4/4/4/4 kula ner
4/4/4/4 kula ner
96 st. Målet är att klara snatchtest på 5 minuter!
Körde de 3 första seten ganska fort, sen kom kondisen ikapp. Får jag in detta lite snabbare, alternativt fler snatches per arm så kommer jag komma ner i tid rätt drastiskt!

Funderar dessutom på racksnatches som jag kör nu, är de verkligen lättare, jag menar jag torskar ju en hel del kraft genom att köra snatchen från rack istället för att utnyttja hela svingen från lockout. Any thoughts?

OaJerks med 24 kg KB enligt följande:
10/10/10/10

Jerks 20kg vänster+24kg höger: 10
Jerks 24kg vänster+ 20kg höger: 10

Oapress 20 kg KB: 5/5/5/5/5/5
Oapress 24 kg KB: 5/5/5/5/5/5

Och nu är jag trött. stört trött!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Alexander

Hej! Snatch till rack kan kallas "health snatches" då dom sparar axelleden i drop-fasen. Förr var det så dom tävlade i snatch fö. Ett bra sätt att vänja sig vid större klot.



Vete tusan vad som är jobbigast "vanlig" snatch borde ta mer på konditionen, då tempot förmodligen bli högre. Å andra sidan som du säger, så kanske man får lite mindre hjälp av back-sving...? Krävs mer explosivitet?



Tänk på att du inte får använda snatch-rack varianten vid tävlingar eller de flesta tester bara.



God helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback