Långpass - Måndag 29/9

Ja, första dagen på min 3veckorsinstensivperiod. Det vill säga att jag ska köra minst 4(max 5) pass med 300 reps med 20 KB i veckan. Dessutom håller jag ett galet tight kostschema med mycket fisk och kyckling och proteindrinkar, har även köpt Omega 3 piller mot inflamation! Bra där....

Passet idag var grymt, speciellt efter 2 dagars alkoholförtärande i helgen, alkhohol kommer inte att finnas på kartan dessa 3 veckor, alkohol är Satans påhitt som må göra dig kung för stunden men ajaj för kroppen!

Passet:
Först 2 set:
5 Windmill v/h
5 sving v/h
10 longcycle v/h
5 squats v/h
10 longcycle v/h
5 squats v/h

Sen bytte jag ut svingarna i sista setet mot Windmills, främst för att jag fick in tekniken för första gången!! ;)
10 Windmills v/h
10 longcycles v/h
5 squats v/h
10 longcycles v/h
5 squats v/h

Sen körde jag 3 singelset med 10 reps per arm, dvs 60 reps till så jag kom upp till mitt 300 mantra.
10 jawpress v/h
10windmills v/h
10 jawpress v/h

Och för attt köra slut mig så drog jag 30 jekrs per arm med 8 kg KB i slutet!

En ny sak för de senaste passen har varit att jag lägger upp mer metodiska pass där jag koncentrerar en viss muskeldel i olika delar av passet samt att jag kör min svagare sida(vänster) först. Kanske psykologiskt men jag vet inte, det funkar bra!
Setet jag körde idag bygger på att jag med windmilsen i början, då de är energi och statiskt krävande vilket är jobbit när man är slutkörd, tränar vingarna, skuldror/Axlar oc bålen. Jävligt bra! Longcycles är ben, bål och axlar/triceps och squatsen är rygg och ben! Jawpressen hela sidan och triceps! Jävligt bra och energibrännande pass där jag egentligen skulle kunna köra in mer squats, kanske med jerks för att squatsen sätter en jävla press på pumpen, med squats i slutet av ett set så är man bra slut!

80 reps är ganska lagom för mig just nu, kanske ska se om jag klarar 90 reps om någon dag! Risken är då att sista setet kommer att suga! Vi får se!

//Danne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback