Kettlebell

Well har börjat med Kettlebell. Grymt bra allsidig träning! Kolla in gruppen Kettlebelt Stockholm på facebook för mer info!

Dagens pass:
Siktade på:
5x2 enhands
10x2 longcycle
2x2 windmills
 5x2 enhands
10x2 snatch

Det blev:
5x2 enhands
5x2 longcycle
 1x2 windmills
5x2 enhands
5x2 snatch
Lite trött i axlarna kan man säga etfer passet i lördags och flytten igår!!
Sen övade jag windmills, körde detta program med variation 2 gånger till och körde djupa benböj med kettlebellen först på ena axeln o sen på andra.
Bör fundera på min teknik på cleans också.
 Fånigt bra, svettas mer av 20 minuter KB än på 190 minuter boxning! Imorrn antingen fettförbränningspasset med jossans 8 kg eller gång med 20 kg på ryggen, vet ej, kanske det tidigare!

Nu är det hårdträning med 3 Kettlebellpass i veckan där två är styrka o en fettförbränning och sen blir det mellan dem 3 pass med kondition och intervallträning! I December skall jag på en kurs som fordrar en god fysisk form och så är det jävligt kul!

Har även börjat räkna mängden protein jag får i mig och har beställt ett daxprotein som äts dagligen för att säkerställa rätt mängd och en boost variant som skall tas innan träning! Har även skurit ned på kolhydrater...kroppen är fan kolhydratjunkie...fuck that I say!

Peace

Kommentarer
Postat av: J.

Hepp gamle vän! Det glädjer mig att se dig här i bara mässingen igen. Om än i vita kallingar bakifrån. Vad är det för träning du snackar om? Jag har alltså legat på latsidan så pass länge att jag inte ens är bekant med termen du nämnde! Jag åker iväg på en lång tripp snart, ska plugga och jobba på distans under tiden. Vore kul att ses nåt innan jag drar!?

Postat av: D.

Fucking yey! Det vore najs....när drar du då?

2008-09-01 @ 23:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback