22/9 tillbakablick, har det hänt något??

Till att börja med så hade jag ett asbra pass idag. Jag har satt ihop ett bra pass som ser ut så här:

5 enhands h/v
5 highpulls h/v
5 8 med hold h/v
5 cleans h/v
5 enhands h/v
5 highpulls h/v

60 reps i snabb takt. körde det tre gånger med 20 vups mellan varje, en variant på Dicks Shakiraprogram.

Sen orkade jag faan inte köra längre set utan fokuserade på 10/10 set med oliak övningar. Körde som följer med någon minut mellan varje:

10 jawpress h/v
10 longcycles h/v
10 skulderpress h/v
10 highpulls h/v
10 snatch h/v
10 jawpress h/v

Totalt 300 reps vilket har blivit mitt mantra senaste passen, känns som att det är ett bra antal att uppnå. Lite längre set för att förbränna och lite snababre kortare med fler reps per övning för att pumpa lite!

Viktmässigt har jag alltså gått ner från runt 99 till 95 på de här veckorna. Minskat 6 cm i midjan och lite på lår, stuss osv.
Har även fotat varje vecka, självklar beror utseendet på bilderna lite hur mkt jag tränat innan men jag hoppas iallafall att det ser ut som att det har hänt något! You will be my judges!

Så först en bild tagen den 15 augusti efter ett pass med 10 kg hantlar, då totalt 72 reps, inte så mkt kanske. Och sen en bild tagen ganska precis en månad efter, den 19 september. Först två bilder på ryggen och sen två på framsidan. bilderna i jeans är innan och de i badbrallor är efter:


Så detta var starten den 15 augusti - ovan alltså

Och dessa två är ifrån den 19 september. Hoppas att det syns lite iallafall.

Det är nästan så att jag tycker att de senarebilderna visar en med bilkighet på armarna men smalare midja...jaja, skall bli intressant att se hur den slutgiltiga skillnaden innan kursen den 4 december blir, skall ju fortsätta nu med mellan 3-5 pass i veckan. Jag kom ju på att jag körde slut mig själv lite då jag de tre första veckorna körde 5 pass i veckan, förra veckan blev det ons, tos fre och denna vecka hittils idag då endast, ska köra lite högre tempo när mitt proteinpulver kommer igen. Jag upplever en viss skillnad när jag använder det, det känns som att kroppen har lite mer att ge samt att den återhämtar sig mkt snabbare.

Well until next time! //Danne

Kommentarer
Postat av: Robban

Jäkla broiler...får ta det lugnt nu innan du ser ut som en ladugårdsvägg ;) Själv så vann vi emot Hammarby i helgen så SM-final på lördag...kommer dock inte få spela men då får man ju börja dricka öl tidigare :)

2008-09-24 @ 05:39:28
Postat av: Danne

Haha, ja man är fan alltid en vinnare om man får börja dricka bärs tidigare än alla andra. Men du spelar alltså nu, inga skador o skit?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback