Nystart? 30/10

Fan idag hade jag ett bra pass. Har mailat lite med Alexander angående IUKL tävling i december, det kan vara så att det kan bli svårt med dipptekniken, men Dick och jag ska se vad vi kan göra.
Ska träna lite kondispass som idag en period framöver och sen testa o maxa i 10 minuter!

Dagens pass:
Klockade 5 minuter o körde en massa varaerade saker, värmde upp med 40 svingar(10/10/10/10 2 på varje) innan.
10 sving h/v
10 lccj h/v
10 sving h/v
10 jerk h/v
5 sving h/v
10 clean h/v
10 jawpress h/v
5 highpull h/v
2 clean

totalt 124 reps med 20 kg på 5 minuter. Rätt bra!

Sen vilade jag en period o funderade på nästa övning, vilken blev ett försök på lucky 13, man kör 123 svingar på varje arm och räknar nedåt till 1, det blir 182 reps så jag inledde med 9 reps.
Så här gick det:

9
13
12
död, varj tvungen att vila efter 68 reps, 40 sekunders vila
11
10
död, vila 40 sek...42 reps
9
8
7
död vila efter 48 reps, 40 sek vila
6
5
4
3
2
1
Klar, totalt 200 svingar, rätt trött i ländryggen och kondisen fick sig en workout. Så totalt 3 vilor, helt ok ändå! Ska fortsätta o öva denna o se om den inte sitter om några veckor.

En bra övning inför ev tävling så jag måste jobba upp kondisen!

Så ett pass med totalt 324 reps. Varav 250 var svingar, mkt fett brändes idag!

Later från en trött Danne!

Kommentarer
Postat av: Alxander

Fint pass! Det första akten 124reps på 5min blir 25 reps per minut+exkl tiden det tar att byta hand. Gott tempo ordentlig träning må man säga :-).



Blandar du dessa högreps-pass nåt' med övningar där du håller vikten utlåst över huvudet längre tid? Nåt' som är nyttig variation/komplement är att ibland köra tidsset (tex 1-5 min snatch per sida) med lägre tempo, tex 12 reps per minut. "Vila" i överläget.



Swingarna intressant schema; måste testa det när jag börjar göra mer swing+snatch igen. Det blir nog till början av våren.

Lucky 13 - gillar namnet var kommer det ifrån?

Postat av: Danne

Jag skatesta ett läge där jag låser mer, Jag brukar ju köra windmills där vikten konstant är låst, det blir ju som en snatch där jag går ner o touchar den andra armen vid foten med raka ben, comprende?



Ska testa snatchgrejjen där då snatch verkligne inte är min starka sida.



Svingschemat är hämtat från kettlebells.nu där det lades ut som ett testschema för att testa uthållighet, Scott Sonnon talar i regel om fler reps med lägra vikt, han är ju mer för fitness än tyngdlyftning. Ska bli intressant!

2008-10-30 @ 21:10:27
URL: http://thrasher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback