Kul pass med Dick!

JA, var som sagt hemma hos Dick ikväll, laddade med lite kolhydrater på jobbet då jag gissade mig till ett tufft passt! Väl hemms hos Dick blev det en kopp kaffe och en kp3 som kickade igång mig innan vi skulle gå igenom ett gäng olika pass samt lite stötar med hans 32 kgs KB.

Så kvällen såg ut så här:

Jag testade 32 kg med stöt, tog 6 på vänster o 7 på höger första gången Sen efter första passet med rygg testade jag igen o tog 7 med vänster och 8 med höger, och sista gången efter sista passet så tog jag 5 med varje! Kändes stort och roligt!

Ryggpass 100 reps
10 Windmill v/h
5 sving v/h
10 longcycle v/h
5 squats v/h
10 longcycle v/h
10 squats v/h

Jag körde med 20 kg o Dick med 12.

Armpumparpass 100 reps
5 enarm h/v
10 highpull h/v
5 enarm h/v
10 cleans h/v
5 enarmh/v
10 jawpress h/v
5 enarm h/v

Dick körde med 20 kg och jag med 12 kg och ledde passet med instruktioner, testade med andra ord att leda det som inför en grupp, kändes bra och gick alldeles utomordentligt med en 12 kg KB!

Dynamiskt pass 100 reps
5 - enhandssvingar v/h
10 - highpulls v/h
5 - 8 med hold v/h
5 - longcycle v/h
5 - enhandssvingar v/h
10 - highpulls v/h
10 - jawpress v/h (gjorde aldrig jawpressen uten lekte med 12:an och 20:an o körde seesaws istället totalt 30 st(alltså 60, med varvat vilken arm jag hade 20 kg på) Och så körde jag en del squats med båda vikterna o körde press i botten, sjukt tungt!

Vi bröt upp det här passet i segment och kollade teknik osv.

Tungt men kul pass ute i Upplands Väsby!
Det blir fredagschill med vila imorrn och kanske ett pass på lördag om jag hinner. Känns bra!

Later!

Kommentarer
Postat av: Tony Blomqvist

Gokväll!

Härligt o kul att läsa att du satsar så hårt på det du tycker är kul, hoppas du fortsätter och får andra att ta följa efter.



Svärfar

2008-10-03 @ 19:42:11
Postat av: Danne

Man tackar Tony, det värmer att höra att du tycker att min satsning är vettig! Dessutom så värmer det att få kommentarer på mina inlägg som jag måste erkänna är ganska enformiga ;)

Postat av: Alina

Trevlig helg! :)

2008-10-03 @ 20:30:38
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback