UpplandsVäsby t o r

Ja fan det suger verkligen att åka hem till Dick i Upplands Väsby. Men det är alltid värt det.
Fan vad mycket roligare det är att vara två!

Vi körde karatepasset, igen. Det funakr bra när båda är lite ur fas!
Men innan det så hade Dick fått för sig att det här med yoga, det är jävligt fett. Sjukt kul att Dick är världens ovigaste msukelbyggarnisse! Hahaha, spöade han så fett i vighet. ;) Eller hur Dick, du och jag i yogaställningar, fan vet inte om jag ska blogga det här...
Gick även igenom en del teknik när det kommer till windmills. Dick har haft en del problem med dem, men jag visade, Papichoulo kan han!

Karatepasset gick till så att vi varvade med 12 kg och 20 kg KB. Varannan då.
10 dubbelsving
10 oa sving h/v
först med 12 kg sen med 20
10 clean h/v
10 longccycle h/v
först med 12 sen med 20
10 highpull h/v
10 snatch h/v
först med 12 sen med 20
10 windmills h/v
10 jawpress h/v
först 12 sen 20 kg
Avslutade med squats med 32 kg i ena handen och 20 i andra, först h 32 kg v 20 kg 7 reps och sen h 20 kg och v 32 kg 6 reps. Fett jobbigt. Faktiskt helt sinnesjukt jobbigt!
140 reps 20 kg
140 reps 12 kg
13 reps 52 kg
Plus att jag testade o snatcha med 32 kg på högerarmen, funkade bra, är dock lite skrajj för den vikten om det skiter sig.
Inga pressar eller så med 32 kg. Lekte med lite olika armhävningsvarianter när vi gick in(kör nästan alltid ute med vikterna när vi kör tillsamans) och några chins med kroppen med horisontell, kan sitta om jag skaffaar en chinsstång hem, Jossan vägrar :(.
Körde även ett redigt stretchpass med en del humoristiska inlägg där jag bland annat låg hjäplös som en sköldpadda på rygg då jag satte mig på knä och lutade mig helt bakåt och inte kom upp, rätt skojj!

Ett kul och bra pass.

Imorgon kommer jag att påbörja en månads deffschema där jag kommer att ha lite längre pass med konditions och fettförbränningsinriktade övningar. Lägger upp schemat imorgon! Ska bli hårt med kul!

//Danne



Kommentarer
Postat av: papi

klart du ska blogga om yogan. jag har bara hunnit testa ett par gånger men det kommer bli grymt. känner att jag börjar på ruta ett, lite frustrerande med tanke på att jag är ganska tränad. men vigheten talade sitt tydliga språk... aja, det blir bra sen. fan vad jag måste strecha. men då har vi i alla fall lite olika saker att ta itu med till kurs- och företagsstart.



2008-11-07 @ 10:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback