Paus

Jahopp. Tog en ofrivillig paus mellan måndag och torsdag!
Drog på mig ett feberliknande tillstånd där kroppen förmodligen sade ifrån. Ont i varenda muskel, hög kroppstemperatur och hade galet svårt att sova. Tvingade mig att vara hemma från jobbet i två dagar.
Då hann jag däremot sitta och läsa lite på nätet och hittade en grejj som intresserade mig.
100 armhävningar på 6 veckor(eller mindre) http://hundredpushups.com/ är adressen. Har sett det tidigare men inte hoppat på.

Just armhävningar är något som jag alltid varit värdelös på. Armhävningar med benen högre upp, tex 50 cm eller så, är mkt enklare för mig då mer axlar och rygg används, områden osm jag är stark i, men vanliga armhävningar som utmaningen gäller tar en hel del bröst och framsida, något jag är dålig på och områden jag är svag på! Så utmaningen passar mig perfekt och kanske ger mig en bättre muskulatur där!

Körde iallafall i torsdags:
Day 1
rest 60 seconds between each SET (longer if required)
set 1 10
set 2 12
set 3 7
set 4 7
set 5 max (at least 9) maxade 12 då jag fortfarande var lite sjuk!

och igår:
Day 2
rest 90 seconds between each SET (longer if required)
set 1 10
set 2 12
set 3 8
set 4 8
set 5 max (at least 12) maxade 18

och idag:
Day 3 rest 120 seconds between each SET (longer if required)
set 1 11 
set 2 15
set 3 9
 set 4 9
set 5 max (at least 13) maxade 20

Känns bra. Till varje pass lade jag även till 60(3x20) dips(varianten för triceps där fötterna vilar på något som är i samma höjd eller högre som kroppen) och har fårr sjukt najs pump efter varje pass.

Nu ska jag vila med styrka till måndag, imorgon blir det kondition!

//Danne



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback